BLOQUE A: Imos realizar nesta sesión unha aproximación ao concepto de cidadanía. O esquema a seguir é o seguinte:
1. Definicións: cidadanía, cidadano
2. Breve historia da cidadanía
2.1. Orixe etimolóxico
2.2. Orixe do termo
2.3. Evolución
3. A muller na cidadanía
4. Que é ser un bo cidadán
Artículo sobre a Intelixencia social, a empatía (DANIEL GOLEMAN)
CUESTIÓNS:
1. Tormenta de ideas: Que cualidades debe ter un bo cidadán? (enlace)
a. Establece o obxectivo de ter estas cualidades
b.Define CIDADANÍA ACTIVA
c. Elabora unha lista con incumplimentos dos deberes como bos cidadáns que ti coñezas (no teu barrio, edificio, pobo, cidade...)
d. Acude ao concello e recolle información sobre todos os mecanismos que existen a disposición do cidadán para mellorar a nosa sociedade.(Cambre, entra en Cambre na barra superior e pincha despois en: Mascotas, Punto limpo, Preguntas freecuentes, Despensa municipal de alimentos, Banco de libros, Asociacións e participación cidadá, queixas e suxerencias, e Horta Urbana)
e. Elixe un dos incumplimentos da lista do exercicio c e elabora unha proposta para evitar que a xente non cumpla como bos cidadáns.
2. VÍDEO QUEST. (mira o vídeo e responde ás cuestións)
3. É posible vivir ó marxe da sociedade, das leis dun país? Coñeces algún caso? Busca en internet e explicalos.
4.
Le o texto seguinte e responde argumentadamente á seguinte cuestión: podemos desenvolvernos como persoas ao marxe da sociedade?
“Ruydard Kipling, un gran escritor inglés, escribió un libro de aventuras que se titula El libro de las tierras vírgenes.
Cuenta la historia de Mowgli, un niño que vive con los animales en la
selva y se comunica con ellos. Es emocionante vivir en contacto con esos
seres poderosos –la
pantera, el tigre, el elefante-, aunque sea con la imaginación. Y es
bueno disfrutar con esa idea de unión con la naturaleza.
Pero
lo que hay en el origen de esta historia es un hecho dramático. En la
India, se ha dado algún caso de animales que raptan a niños muy
pequeños. Se los llevan a sus guaridas y allí los crían. A veces, esos
niños han sido encontrados años después. Habían aprendido algunas
conductas de los animales con los que habían convivido. Andaban casi a
cuatro patas, bebían dando lametazos al agua, y no hablaban. No se había
desarrollado en ellos la inteligencia humana, porque esto solo sucede
cuando se vive en sociedad.”
5. Busca información en enciclopedias o Internet acerca del caso de Víctor de Aveyron, el “pequeño salvaje” educado a principios del siglo XIX por el médico francés Jean Marc Gaspard Itard.
(Extraído de: http://philoapuntes.blogspot.com.es/p/educacion-para-la-ciudadania.html)
Páxinas web:
http://erizosdefilosofia.blogspot.com.es/2011/11/ninos-salvajes-victor-de-laveyron.html
http://fdmarino.files.wordpress.com/2013/01/epc-1-capitulo-1.pdf
5. Como podemos desenvolver unha cidadanía activa? Mecanismos (goberno interior, Vigo, Unión Europea).
BLOQUE B: ACTIVIDADE DIXITAL
6. Co material traballado nesta Unidade podes preparar unha presentación acompañada con música sobre os comportamentos da cidadanía, o que se pode, debe ou non se debe facer.
UNHA PELÍCULA PARA VER:(ficha)
PERSONAS QUE VIVEN AO MARXE DA SOCIEDADE


SOBRE EXPERIENCIAS DE COMUNIDADES ALONXADAS DA CIVILIZACIÓN
http://www.survival.es/indigenas/aislados-brasil
Páxinas web:
http://erizosdefilosofia.blogspot.com.es/2011/11/ninos-salvajes-victor-de-laveyron.html
http://fdmarino.files.wordpress.com/2013/01/epc-1-capitulo-1.pdf
5. Como podemos desenvolver unha cidadanía activa? Mecanismos (goberno interior, Vigo, Unión Europea).
BLOQUE B: ACTIVIDADE DIXITAL
6. Co material traballado nesta Unidade podes preparar unha presentación acompañada con música sobre os comportamentos da cidadanía, o que se pode, debe ou non se debe facer.
UNHA PELÍCULA PARA VER:(ficha)
PERSONAS QUE VIVEN AO MARXE DA SOCIEDADE

SOBRE EXPERIENCIAS DE COMUNIDADES ALONXADAS DA CIVILIZACIÓN
http://www.survival.es/indigenas/aislados-brasil
No hay comentarios:
Publicar un comentario